سلام خدمت دوستان عزیز.

در این پست قصد دارم تا شما رو با موتور قدرتمند کنستراکت 2  آشنا کنم.

کنستراکت 2 یک موتور قدرتمند در زمینه 2D میباشد که توانسته است در سبک خودش، از موتور های دیگر مانند Game Maker و ... بخاطر نیاز نداشتن به حتی یک خط کد نویسی، گرافیک بالا و سادگی کار جلو بزند.

این موتور، همانطور که گفتم، به نوشتن حتی یک خط هم از کد نیاز ندارد و همین عامل باعث شده تا کنستراکت در میان بازی سازان، بسیار محبوب گردد.

شما میتوانید به راحتی بدون استفاده از کد نویسی، یک بازی 2D جذاب را خلق کنید و به آن توسعه بدهید.وجود اکشن های زیاد و فوق العاده ای باعث عدم استفاده از کد نویسی در کنستراکت 2 شده.یعنی تمامی کارهایی که میخواهید با کد نویسی انجام دهید را میتوانید به راحتی با استفاده از اکشن ها انجام دهید.

استفاده از دو عمل شرط (Event) و عمل (Action) توانسته به خوبی مراحل توسعه بازی را کنترل نموده و یک بازی دیدنی را خلق کند.

کنستراکت 2 میتواند برای انبوهی از پلتفرم ها بازی بسازد.پلتفرم هایی از جمله:

کنستراکت 2 همانطور که در تصویر بالا مشاهده میشود، میتواند به راحتی برای پلتفرم های اندروید، ویندوز، IOS و ... بازی بسازد که بسیاری از موتور های 2D این قابلیت را ندارند.

از جمله ویژگی هایی که کنستراکت را منحصر به فرد میکند عبارت اند از:

1.افزودن فیزیک به بازی تنها با چند کلیک

2.دارا بودن 70 جلوه بصری مختلف

3.نیاز نداشتن حتی یک خط از کد 

و ...

شاید به ذهنتان این سوال رسیده باشد که آیا میتوان در کنستراکت 2 از کد نویسی هم استفاده کرد؟بله میتوان استفاده کرد.ولی وجود انبوهی از اکشن ها و ایونت ها نیاز کد نویسی را تقریبا صفر کرده.

نظر بنده درباره کنستراکت 2:

از نظر من، کنستراکت 2 یک موتور بسیار خوب برای تازه کاران میباشد، زیرا به کد نویسی احتیاج ندارد و کسانی که به نوشتن کد مهارت ندارند میتوانند بازی های بسیار جالبی بسازند.بازی سازی در این موتور بسیار ساده بوده و زمان بر نیز نمیباشد.

اگر از نقد بالا خوشتان آمد نظری بگنجانید.