در واقع Collision برای بیان اتفاقاتی که در هنگام برخورد دو آبجکت صورت میگیرد استفاده میشود.مثلا شما زمانی که میخواهید بیان کنید زمانی که دو فلان آبجکن با هم برخورد کردند، از این گزینه استفاده میکنید.

شما میتوانید هر اتفاقی را برای Collision تعریف کنید.برای مثال تغییر رنگ هر کدام از آبجکت ها.چه آبجکت هایی که با هم برخورد کردند و چه آبجکت هایی که نقشی در برخورد نداشت اند.

این کزینه یکی از کاربردی ترین قسمت های بازی سازی در گیم میکر است و برای بازی های 2D بسیار کاربردی است.تمامی اتفاقات بازی توسط این گزینه مطرح میشود.

البته گزینه های دیگری هم هستند که کار این آبجکت را انجام میدهند ولی به خوبی و نامحدود بودن Collision نیستند.مانند Check Object و یا Test Instance Count که بسیار محدود هستند ولی کاربرد و جذابیت خود را دارند.